FAQ, Hand Made Wood Furniture Quebec | Jeremy Fruit Furniture

JULY 2020: Our current turnaround times are 6 to 8 weeks. Please contact us before ordering for more specific dates for specific products.

FAQ

Frequently asked questions

Question 1. How long before I get my product?

Question 1. Quand est-ce que je vais recevoir mon item? 

Answer. All of our products are handmade and made to order therefore the turnaround time varies between 4 to 6 weeks. We will send you email updates on production as your order is being made. Make sure you provide us with a valid email address!

Réponse. Tous nos produits sont faits à la main et fabriqués au moment de la commande donc le temps d'envoie varie entre 2 à 6 semaines. Nous envoyons des mises à jour par courriel au long de la production pour vous tenir au courant. Assurez-vous de nous donner une adresse courriel valide! 

Question 2. Where are the products made?

Question 2. Ou vos produits sont-ils manufacturés?

Answer. Everything is handmade by me, Jeremy Fruit, in my shop in Vaudreuil-Dorion, Québec. I use locally sourced materials for all of the products, therefore encouraging local mill shops as well.

Question 3. Can orders be shipped internationally?

Question 3. La livraison internationale est-elle disponible?

Answer. Yes please contact us for a shipping estimate.

 Réponse. Oui, svp nous contacter pour une estimation de livraison.

Question 4. What carrier do you use for shipping? 

Question 4. Quel compagnie est utilisée pour la livraison?

Answer.  We ship all orders with Post Canada and offer an option with tracking numbers. For Québec we do use Purolator at times. We will let you know before shipping.

Réponse. Nous utilisons Postes Canada pour toutes nos livraisons et nous offrons l'option d'un numéro de repérage.

Question 5. If I live in Montreal can I avoid shipping fees by picking up my product? Is delivery free if I live in Vaudreuil-Dorion?

Question 5.  Si j'habite le grand Montréal, est-ce que je peux venir chercher ma commande à Vaudreuil pour éviter les frais de livraison? Est-ce que la livraison est gratuite si j'habite Vaudreuil-Dorion? 

Answer 5.  Yes and yes! If you wish to pickup your order for free, please enter PICKUP promo code at checkout and we will contact you to arrange a time. If you live in Vaudreuil-Dorion, delivery is free! (PICKUP code is also used for free delivery in Vaudreuil) 

Réponse 5. Oui et oui! Si vous désirez venir chercher votre commande à Vaudreuil, veuillez entrer le code promo PICKUP quand vous passez au paiement et nous vous contacterons pour confirmer un moment pour passer. Si vous habitez Vaudreuil-Dorion, la livraison est gratuite! (Le code promo PICKUP est aussi utilisé pour la livraison gratuite dans Vaudreuil) 

Question 6: How are large items delivered in the Greater Montreal area?

Question 6: Comment -est-ce que les gros items sont livrés dans le Grand Montréal? 

Answer 6: For now we are hand-delivering items with our own vehicle to reduce shipping costs to our customers and to ensure the products are delivered in perfect shape. So it is a white-glove delivery with instructions for use and more.

Réponse 6: Pour le moment, nous livrons les plus gros items nous-mêmes pous garder les frais de livraison plus bas pour nos clients et s'assurer que vous receviez votre produit en bon état. La livraison porte à porte inclut les instructions d'utilisation et plus. 

 

Haven't found the answer to your question? Contact us here and we will be happy to answer all of your questions or concerns. For full contact information, please refer to the Contact page. 

jeremyfruitfurniture@gmail.com

arnoldijustine@gmail.com

Vous ne trouvez pas la réponse à votre question? Contactez-nous ici et il nous fera plaisir de répondre à toutes vos questions. Pour toutes les options de contact, référez-vous à la page Contact.

jeremyfruitfurniture@gmail.com

arnoldijustine@gmail.com